Akce a semináře

Aktuální harmonogram výzev OP PIK pro rok 2016

24.05.2016 09:04

Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost - OP PIK je základním nástrojem pro podporu českých podnikatelů z fondů Evropské unie v programovacím období 2014-2020. Dne 18. 5. 2016 byl zveřejněn aktualizovaný harmonogram výzev OP PIK pro rok 2016.

Operační program je zaměřen na

  1. Zvýšení počtu firem schopných posunovat či alespoň dosahovat technologickou hranici ve svém oboru, přičemž důraz bude kladen na rozvoj podnikových výzkumných, vývojových a inovačních kapacit a jejich propojení s okolním prostředím.
  2. Rozvoj podnikání a inovací v oborech s nižší znalostní intenzitou, který se soustředí zejména na podporu realizace nových podnikatelských záměrů, včetně rozvoje služeb vedoucích ke zvýšení konkurenční výhody jednotlivých firem v mezinárodním prostředí.
  3. Posun k energeticky účinnému, nízkouhlíkovému hospodářství spočívající především ve zvyšování energetické účinnosti podnikatelského sektoru, využívání obnovitelných zdrojů energie, modernizaci energetické infrastruktury a zavádění nových technologií v oblasti nakládání energií a druhotných surovin.
  4. Usnadnění rozvoje podnikání, služeb a přístupu ke službám státu prostřednictvím vysokorychlostního přístupu k internetu a širší nabídkou služeb informačních a komunikačních technologií, neboť konkurenceschopnost informační společnosti je založena právě na efektivním využívání moderních služeb ICT.

Harmonogram

Zdroj a více informací k dispozici na stránkách zprostředkujícího subjektu, agentury CzechInvest, zde.

>>

Pakt zaměstnanosti Ústeckého kraje má za sebou úspěšný rok

24.05.2016 09:02

Pakt zaměstnanosti Ústeckého kraje má za sebou rok vyplněný aktivitami vedoucími k posílení trhu práce v Ústeckém kraji. Podařilo se vytvořit stovky nových pracovních míst a připravit projektové záměry, které pomůžou zaměstnavatelům i uchazečům o práci v příštím období.

V loňském roce byly úspěšně dokončeny tři projekty zaměřené na zvýšení zaměstnanosti v Ústeckém kraji podporovaných Evropským sociálním fondem z výzev D8 a E1, které vznikly z iniciativy Paktu zaměstnanosti Ústeckého kraje. První projekt byl zaměřen na mladé lidi a zkráceně se jmenoval „Společně to dokážeme“. Výsledkem projektu bylo mimo jiné 137 nových pracovních míst pro mladé lidi do 30 let. Druhý projekt „Handicap nám nevadí“ pracoval se skupinou lidí s handicapem na trhu práce, například se zdravotním omezením, s handicapem věku, péče o závislou osobu a podobně. V tomto projektu vzniklo 57 nových pracovních míst. Třetí projekt s názvem „Podpora“ pomohl dlouhodobě nezaměstnaným. Výsledkem projektu bylo 47 nových pracovních míst.

V loňském roce dále Pakt zaměstnanosti připravil a zpracoval dva projekty v rámci programu „Iniciativa pro mladé“ zacílené na mladé lidi od patnácti do devětadvaceti let, které byly v dubnu letošního roku schváleny. První projekt zkráceně nazvaný „Transfer“ je určen pro všechny regiony kraje kromě Děčínska. Druhý projekt je pak cílen výhradně na Děčínsko a zkráceně se nazývá „Cesta“. Poprvé bude realizátor projektu pracovat výhradně se skupinou mladých lidí, kteří nejsou v evidenci Úřadu práce ČR. Novou šanci na získání práce dostanou mladí lidé, kteří nedokončili vzdělání, nemají žádnou praxi, trpí nízkou motivací a nemají žádné pracovní návyky. Jedná se o lidi, kteří byli z evidence Úřadu práce ČR sankčně vyřazeni, nebo nikdy neprojevili zájem se do evidence uchazečů zařadit. Předpokládá se u nich široké spektrum závislostí. Vzhledem k velmi obtížnému vyhledávání a kontaktování těchto lidí bude Ústecký kraj spolupracovat s partnery projekty z řad neziskových organizací, jako je Člověk v tísni nebo K-centrum. V rámci obou projektů budou zřízena poradenská centra, fungovat bude individuální poradenství a koučink. Účastníci projektu získají cílené odborné vzdělání v rámci rekvalifikací podle jejich zájmu a požadavků zaměstnavatelů. Dotované pracovní místo získá 180 mladých lidí z projektu „Transfer“ a 53 lidí z projektu „Cesta“.

Aktivně Pakt zaměstnanosti Ústeckého kraje spolupracuje s MPSV na projektu „Kompas - observatoř trhu práce“. Cílem observatoře trhu práce je sladit potřeby zaměstnavatelů s kapacitou volných pracovních sil. Zejména s ohledem na rozdílné regionální potřeby jednotlivých krajů.  Národní observatoř trhu práce bude zajišťovat ministerstvo práce a sociálních věcí. Regionální observatoře pak krajské platformy, především pakty zaměstnanosti. Projekt „Kompas - observatoře trhu práce“ byl hlavním tématem setkání zástupců všech krajů a především teritoriálních paktů zaměstnanosti v Pardubicích, kterého se Pakt zaměstnanosti Ústeckého kraje aktivně zúčastnil.

Dále se Pakt zaměstnanosti Ústeckého kraje zapojil do činnosti Regionální stálé konference Ústeckého kraje, kde vede dvě pracovní skupiny. Podílí se také na činnosti pracovních skupin MPSV k cílení nových výzev na podporu zaměstnanosti do Ústeckého kraje, kraje Moravskoslezského a Karlovarského kraje. Pakt zaměstnanosti dále aktivně pracuje na tvorbě restrukturalizační analýzy i návrhových opatření pro tři nejpostiženějších krajů – Ústecký kraj, Moravskoslezský kraj a kraj Karlovarský.

>>

Politika EU - 10 důležitých změn pro kuřáky

24.05.2016 08:42

Jaké nejdůležitější změny můžeme čekat v oblasti prodeje tabákových výrobků? Přečtěte si přehled deseti nejvýraznějších opatření v evropské legislativě.

1) Grafická zdravotní varování musí být větší a povinná

Grafická zdravotní varování v podobě fotografií, textu a informací o odvykání budou pokrývat 65 % přední a zadní strany balíčku cigaret a balení tabáku k ručnímu balení cigaret. Tato varování mají odradit lidi od kouření nebo je povzbudit k tomu, aby přestali kouřit, tím, že budou zobrazovat sociální a zdravotní důsledky kouření. Zmíněná varování jsou seskupena do tří souborů, které se budou každoročně střídat, aby jejich dopad měl co nejdelší vliv. Vzhled varování na cigaretách a tabáku k ručnímu balení cigaret je stanoven v prováděcím rozhodnutí Komise
 

2) Zákaz cigaret a tabáku k ručnímu balení cigaret s charakteristickými příchutěmi

Cigarety ani tabákové výrobky pro ruční balení cigaret již nesmí mít charakteristickou příchuť, jako je mentol, vanilka nebo cukrovinky, která překrývá chuť a vůni tabáku. V případě výrobků, které mají podíl na trhu vyšší než 3 % (například mentol), bude zákaz platit od roku 2020. Byl stanoven postup pro určování toho, zda má tabákový výrobek charakteristickou příchuť, a bude zřízena nezávislá poradní skupina, aby v tomto ohledu pomáhala Komisi a členským státům.


3) Nahrazení označení o obsahu dehtu, nikotinu a oxidu uhelnatého

Označení o obsahu dehtu, nikotinu a oxidu uhelnatého (TNCO) na cigaretách a tabáku pro ruční balení cigaret bude nyní nahrazeno informačním sdělením, které bude spotřebitele informovat o tom, že "Tabákový kouř obsahuje přes 70 látek, které prokazatelně způsobují rakovinu." Výzkum prokázal, že označení o obsahu dehtu, nikotinu a oxidu uhelnatého (TNCO) je pro spotřebitele zavádějící a ti pak následně věří tomu, že některé výrobky pro jejich zdraví představují menší riziko. Nové informační sdělení bude přesněji odrážet skutečné zdravotní důsledky kouření.
 

Cigareta

 4) Už žádná propagační nebo zavádějící balení

Balení cigaret musí mít tvar kvádru, aby byla zajištěna viditelnost kombinovaných zdravotních varování. Balení obsahující tenké cigarety a balení jiných nestandardních tvarů již nebudou povolena. Balení s méně než 20 cigaretami budou rovněž zakázána. Balení po 10 kusech, která jsou velmi atraktivní pro mladé věkové skupiny s omezenou kupní sílou, také zcela zmizí z trhu. Na obalech tabákových výrobků nesmějí být žádné propagační a/nebo zavádějící prvky. Nebude již nadále možné uvádět informace o přínosech pro životní styl, o chuti nebo aromatech, speciální nabídky, informace o tom, že je daný produkt méně škodlivý než jiný nebo má lepší biologickou rozložitelnost či jiné výhody pro životní prostředí.

5) Povinný systém elektronického ohlašování o složení

S cílem získat více informací o složení tabákových výrobků a vlivu jednotlivých složek na zdraví a vznik závislosti se po výrobcích a dovozcích tabákových výrobků vyžaduje, aby ohlašovali složení všech výrobků, které uvádějí na trh EU, prostřednictvím standardizovaného elektronického formátu. U některých často používaných látek, u nichž se objevují první náznaky toho, že přispívají k toxicitě, návykovosti nebo vytváří charakteristické příchutě v cigaretách a tabáku pro ruční balení cigaret, bude vyžadováno podrobnější ohlašování o složení.

6) Požadavky na kvalitu a bezpečnost elektronických cigaret

Směrnice o tabákových výrobcích nezakazuje elektronické cigarety. Viz zde pro nápravu veškerých mylných představ o tom, co bude změněno. Namísto toho byly pro elektronické cigarety s obsahem nikotinu poprvé zavedeny určité bezpečnostní a kvalitativní požadavky. Především proto, že je nikotin toxickou látkou, stanoví směrnice maximální koncentrace nikotinu a maximální objemy patron, nádob a lahviček s nikotinovou náplní. Elektronické cigarety by měly být zabezpečené proti nežádoucí manipulaci, odolné proti otevření dětmi a mít mechanismus zajišťující opětovné plnění bez úniku náplně, aby byli spotřebitelé ochráněni před potřísněním. Elektronické cigarety musí obsahovat pouze vysoce čisté složky a měly by dávkovat stejné množství nikotinu po potáhnutí téže intenzity a doby.

7) Obaly a označování elektronických cigaret

Zdravotnické varování ohledně elektronických cigaret budou povinná a musí spotřebitele informovat o tom, že elektronické cigarety obsahují nikotin a neměly by být používány nekuřáky.Na obale musí být také uveden seznam všech složek obsažených ve výrobku, informace o obsahu nikotinu ve výrobku a příbalový leták, který poskytne návod k použití a informace o nežádoucích účincích, rizikových skupinách, návykovosti a toxicitě. Propagační prvky nejsou na balení elektronických cigaret povoleny a přeshraniční reklama a propagace elektronických cigaret je zakázána.

8) Sledování a ohlašování vývoje elektronických cigaret

Elektronické cigarety jsou poměrně novým výrobkem, pro který se informace teprve začínají shromažďovat, a z tohoto důvodu směrnice stanoví požadavky na sledování a ohlašování pro výrobce a dovozce, členské státy a Komisi:

  • Výrobci elektronických cigaret musí informovat členské státy o všech výrobcích, které uvádějí na trh, a každoročně jim podávat zprávy ohledně objemů prodeje, preferencí spotřebitelů a trendů.
  • Orgány členských států budou sledovat trh s cílem odhalit důkazy o tom, že používání elektronických cigaret vede k závislosti na nikotinu nebo k zahájení konzumace tabákových výrobků, zejména u mladých lidí a nekuřáků.
  • Komise rovněž podá informace Evropskému parlamentu a Radě o vývoji v oblasti elektronických cigaret ve své zprávě o plnění požadavků, kterou představí po pěti letech.

9) Možnost zákazu přeshraničního prodeje na dálku

Členské státy EU mohou zakázat přeshraniční prodeje tabákových výrobků na dálku, které poskytují spotřebitelům – včetně těch ve velmi mladém věku – přístup k produktům, které nejsou v souladu s danou směrnicí. Pokud si některý členský stát EU tuto možnost zvolí, maloobchodní prodejny, kterých se zákaz týká, nebudou moci své produkty spotřebitelům v dané zemi dodávat. I když členský stát výše uvedený zákaz nebude vyžadovat, maloobchodní prodejny se budou muset registrovat u příslušných orgánů jak v zemi, ve které mají sídlo, tak v zemi, ve které chtějí své výrobky prodávat.

10) Opatření pro boj proti nezákonnému obchodu

Nová opatření určená k boji proti nezákonnému obchodu s tabákovými výrobky zahrnují celoevropský systém pro sledování a dohledávání určený pro legální dodavatelský řetězec a bezpečnostní prvky tvořené viditelnými a neviditelnými elementy (např. hologramy), což by mělo pomoci donucovacím orgánům, vnitrostátním orgánům a spotřebitelům odhalit nelegální výrobky.

Tato opatření budou zavedena pro cigarety a tabák k ručnímu balení cigaret v roce 2019 a pro tabákové výrobky jiné než cigarety a tabák k ručnímu balení cigaret v roce 2024.

ZdrojEuroskop

 

>>

Členská schůze

20.05.2016 08:31

Dne 19.5.2016 proběhla členská schůze Hospodářské a sociální rady Chomutovska.

Na programu jednání bylo:

1.       Zahájení

2.      Volba orgánů členskou schůzí

3.       Schválení programu jednání

4.       Kontrola usnesení

5.       Výroční zpráva za rok 2015

6.       Zpráva o hospodaření za rok 2015

7.       Plán činnosti na rok 2016

8.       Plán hospodaření na rok 2016

9.       Změna předsednictva

10.   Setrvání nebo ukončení členství Hospodářské a sociální radě Ústeckého kraje

11.   Různé

12.   Závěr



>>
<< 53 | 54 | 55 | 56 | 57 >>

Fotogalerie: ÚVOD

Tato fotogalerie je prázdná.

Vítejte na našem webu

 

 

Hlavní cíle a činnost                                                                                                      

 

  • Zabezpečujeme potřeby a zájmy členů rady.
  • Zajišťujeme koordinaci některých společenských činností, odborných služeb v oblasti průmyslu a v obchodním partnerství
  • Vyvíjíme iniciativní a koordinační činnost s cílem rozvoje a obnovy regionu, dosažení vyšší ekonomické a sociální úrovně regionu, podpory malého a středního podnikání - včetně spolupráce se zahraničními partnery, snížení nezaměstnanosti a tvorby nových pracovních míst.
  • Podílíme se na plnění strategických dokumentů ČR, Ústeckého kraje, předkládáme a prosazujeme vlastní projekty k rozvoji regionu.
  • Nabízíme zpracovávání žádostí o dotace z vhodných dotačních titulů, evidenci a konzultaci projektových záměrů, celkovou administraci projektů.
  • Nabízíme svým členům propagaci akcí, které pořádají, na svých internetových stránkách, v Informačních listech i přímým mailingem.
  • Navazujeme a rozvíjíme styky s Hospodářskými a sociálními radami kraje a obdobnými institucemi v České republice i zahraničí a uzavíráme s nimi dohody.

 

 

Hospodářská a sociální rada Chomutovska je sdružením fyzických a právnických osob, které bylo založeno dne 31.5.2000 registrací stanov u Ministerstva vnitra České republiky pod č.j. VS/1-1/43874/00-R.

Vyhledávání

HSRCH © 2009 Všechna práva vyhrazena.